Image
خبری از آن تیم فصل قبل نیست.

خبری از آن تیم فصل قبل نیست.

ناپولی بردن را فراموش کرده!

همه هیبت قهرمان فصل گذشته در پستی و بلندی‌های فصل جدید در هم شکست و ناپولی از قامت قهرمان مقتدر سری‌آ به شخصیتی در حد یک تیم معمولی تنزل کرده است؛ تیمی معمولی که اگر نتیجه بازی امشبش را هم واگذار کند در رده نهم جدول می‌ایستد و خاطرات قهرمانی با تلنبار شدن دغدغه‌ها و مشکلات فصل جاری برایش کمرنگ‌تر و مبهم‌تر به نظر می‌آید. ناپولی مجبور است امشب در سن‌سیرو از شخصیتش دفاع کند و مسیر تازه‌ای را برای ادامه فصل در پیش بگیرد. با این حال چنین ماموریتی برای آنها ساده نخواهد بود چون حریف، میلان آماده و روی فرم نام دارد. تیم پیولی نسبت به ماه‌های گذشته ثبات بیشتری در کسب نتیجه را نشان می‌دهد و جایگاه سومش در جدول را دودستی چسبیده است. حساسیت کار میلان برای بقا در رده سوم جدول، چشم داشتن روسونری به آینده، جو هیجان‌انگیز سن‌سیرو و مشکلات بزرگ ناپولی و از همه این موارد بالاتر، تاریخ بزرگ 2 تیم نوید یک مسابقه حساس و زیبا را در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و چهارم سری‌آ ایتالیا می‌دهد.


میلان؛ آماده و قدرتمند

ظاهرا زلاتان ایبراهیمویچ هر زمانی با هر پستی در کنار میلان بایستد، این مجموعه را به سمت موفقیت سوق می‌دهد. تیم گرفتار استفانو پیولی که تا شایعات جدی اخراج این سرمربی هم پیش رفت از زمان بازگشت اسطوره سوئدی‌اش به حال و روز مساعد بازگشته و نتایج قابل قبولی را ثبت می‌کند. میلان برای اولین بار در این فصل سری‌آ 8 هفته بدون شکست را پشت سر می‌گذارد و در هر 12 بازی آخرش موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است. روسونری جسارت بردهایش را هم بیشتر کرده و با نتایج اقتصادی و بردهای یک گله میانه خوبی ندارد. آنها به فرم ایده‌آل خود رسیده‌اند. فرمی که اگر از ابتدای فصل آن را نشان می‌دادند، شاید اکنون در حال رقابت برای قهرمانی لیگ بودند و از لیگ قهرمانان اروپا حذف نمی‌شدند. با این حال گذشته‌ها سپری شده و حال میلان اهمیت دارد. قرمزها از رسیدن به رتبه‌های بالاتر مایوس نیستند و در حال جمع‌آوری امتیازها برای پیشی گرفتن از یووه هستند. در این مسیر تیم پیولی امشب باید ناپولی را هم از پیش روی بردارد و 3 امتیاز این بازی خانگی برای روسونری از اهمیت زیادی برخوردار است. آنها به سن‌سیرو می‌آیند تا ضمن تشدید گرفتاری‌های مدافع عنوان قهرمانی، موقعیت خوب خودشان در هفته‌های اخیر را تثبیت کنند و از این فرم مطلوب نهایت استفاده را ببرند.


ناپولی؛ فراموشی بزرگ

به جدول سری‌آ نگاه می‌کنیم و طبیعتا با فرمی که از ناپولی در فصل گذشته دیدیم در رتبه‌های بالا و در میان مدعیان قهرمانی به دنبال این تیم هستیم. خبری از آنها نیست و با خودمان تصور می‌کنیم شاید برای این فصل به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بسنده کرده‌اند. باز هم اثری از تیم شهر ناپل نمی‌بینیم. حتی در رتبه‌هایی که منجر به گرفتن سهمیه لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا هم می‌شود نام قهرمان سابق را پیدا نمی‌کنیم. باید بیاییم پایین و پایین‌تر؛ در میانه جدول و آرام گرفته در رتبه نهم! هواداران این باشگاه در روزهای جشن قهرمانی برای 10 سال آینده هم تصور این رتبه را نمی‌کردند. این تیم، ناپولی، قهرمان مقتدر فصل گذشته، تیم سابق دیگو مارادونا با نیمه پایینی جدول فقط 2 رتبه و از آن هم بدتر فقط 6 امتیاز فاصله دارد. ظاهرا رفتن اسپالتی اصلا با ذائقه بازیکنان این تیم سازگار نبوده‌ و با جدایی سرمربی محبوب و موفق، بازیکنان و مجموعه تیم همه روزهای خوب و همه قابلیت‌های خود را از یاد برده‌اند. دوری یک ماهه ویکتور اوسیمن در فراموشی شخصیت بزرگ فصل قبل ناپولی بی‌تاثیر نبوده و این تیم با یک فراموشی بزرگ مواجه است و شاید هیچ چیز برای یک قهرمان مهیب‌تر از به یاد نیاوردن ویژگی‌های قهرمانانه نباشد. برای برطرف شدن این ضایعه و مداوای این بیماری مزمن بهترین راه بردن یک مسابقه بزرگ خواهد بود. این مسابقه بزرگ امشب در اختیار شاگردان والتر ماتزاری قرار گرفته و آنها 90 دقیقه فرصت دارند تا با فتح سن‌سیرو و غلبه بر تیم آماده پیولی به خودشان یادآوری کنند چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. ناپولی 13 بازی است هرگز موفق نشده در سری‌آ بیش از 2 گل در جریان یک مسابقه به ثمر برساند و نتایج آماری مشابهی در زمینه‌های دیگر فنی هم دارد. اوضاع برای قهرمان سابق وخیم است و آنها باید از همین امشب و از سن‌سیرو برای نجات دستاوردهای خود بجنگند.


سابقه رویارویی

تاریخ طولانی این بازی در مجموع از برتری میلانی‌ها می‌گوید. روسونری تاکنون 69 بار میهمان امشب خود را در قالب رقابت‌های گوناگون شکست داده و در مقابل 51 شکست را در کارنامه دارد. تاریخ نزدیک این مسابقه هم میلان را به عنوان تیم بهتر معرفی می‌کند. قرمزها در 6 بازی آخر خود مقابل آبی‌های شهر ناپل فقط یک باخت داشته‌اند و 3 بار برنده از زمین بیرون آمده‌اند. جانی ریورا، اسطوره باشگاه میلان هم با 11 گل زده بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود و هیچ رقیب شاخصی در ترکیب کنونی 2 تیم ندارد. 


برچسب ها