Image
یک فرانسوی قاتل ناپولی

یک فرانسوی قاتل ناپولی

شب گذشته میلان موفق شد با یک گل ناپلی ها را شکست دهد.

تیم‌های میلان و ناپولی در دیداری از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های سری آ ایتالیا به مصاف هم رفتند که این دیدار دقایقی پیش با نتیجه یک بر صفر به نفع میلان به پایان رسید.

تئو هرناندس در دقیقه ۲۵ روی پاس رافائل لیائو میلان را پیش انداخت و در شب خاموشی خط تهاجم ناپولی، همین یک گل برای کسب شانزدهمین پیروزی فصل روسونری کافی بود. ناپولی در دقایق پایانی برای جبران گل خورده سراپا حمله شد و در دقیقه ۸۹ تیر دروازه مانیان به لرزه درآمد اما نتیجه نهایی چیزی جز برتری شیرین شاگردان استفانو پیولی نبود. میلان با این نتیجه ۵۲ امتیازی شد و با یک مسابقه بیشتر به فاصله یک امتیازی یوونتوس (۵۳) در رده دوم جدول رده‌بندی سری آ رسید. اینتر با ۶۰ امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد. همچنین حاشیه امنیت روسونری برای صعود به مرحله گروهی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا با این پیروزی به ۱۳ امتیاز افزایش پیدا کرد.

 بازی رفت در استادیوم مارادونا با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسیده بود. ویکتور اوسیمن، بهترین گلزن فصل ناپولی، در مسابقه همزمان با پیراهن تیم ملی نیجریه در فینال جام ملت‌های آفریقا به میدان رفت. خط حمله ناپولی قدرت همیشگی را نداشت و نیمه اول برای شاگردان والتر ماتزاری با تنها یک شوت (خارج از چارچوب) به پایان رسید. ۴۵ دقیقه نخست تحت تأثیر فشار و تراکم دفاعی ۲ تیم با احتیاط و آرامش تمام سپری شد. میلان ۲۵ دقیقه بعد از آغاز مسابقه با نخستین شلیک به سمت دروازه پیرلوئیجی گولینی به گل نخست رسید. تئو هرناندس آغازگر حمله بود و توپ را به لیائو سپرد؛ پیش از آنکه به سمت محوطه جریمه حرکت کند. پاس زیبای لیائو توپ را به مدافع چپ فرانسوی برگرداند تا بعد از کنترل، با یک شلیک دقیق و دیدنی، سمت نزدیک‌ دروازه گولینی را هدف قرار دهد. این چهارمین گل هرناندس در رقابت‌های فصل جاری سری آ بود.

بعد از گل هرناندس تغییری در روند آرام و کم‌خطر بازی ایجاد نشد. شلیک‌های راه دور رافائل لیائو و متئو گابیا شانسی برای مغلوب کردن گولینی نداشت و نیمه اول با همان برتری یک بر صفر روسونری به پایان رسید. بازی در نیمه دوم با حملات بیشتری از جانب بازیکنان ۲ تیم همراه شد و میلان در همان دقایق ابتدایی می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند. شلیک راه دور آلساندرو فلورنزی با دفع نه چندان موفق از سوی گولینی همراه شد و به نظر می‌رسید الیویه ژیرو با بهره‌گیری از توپ برگشتی موفق به گلزنی شود. ضربه مهاجم فرانسوی که هر ۲ گل میلان در مسابقه رفت را به ثمر رسانده بود با واکنش گولینی همراه شد تا دروازه پارتنوپی برای بار دوم باز نشود.

ناپولی برای جبران نتیجه با روحیه‌ای تهاجمی‌تر و خطرسازتر به ادامه مسابقه پرداخت و شلیک راه دور جیووانی سیمئونه به شکلی خطرناک از بالای دروازه مایک مانیان به بیرون رفت. جدی‌ترین موقعیت ناپولی اما در دقیقه ۸۹ رقم خورد. ضربه بیرون پای لیندستروم از سمت چپ با برخورد به سیمیچ، به سمت دروازه میلان کمانه کرد اما بخت با مدافع تازه‌وارد صربستانی یار بود که توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. توپ برگشتی به دی‌لورنزو رسید اما شلیک او با واکنش عالی مانیان به بیرون رفت تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.


برچسب ها