Image
خشم آلمانی ها از تصمیم جدید فدراسیون

خشم آلمانی ها از تصمیم جدید فدراسیون

هواداران آلمانی علیه تک قطبی شدن لیگ.

دیدار دورتموند و فرایبورگ از چارچوب نخستین دیدار هفته جدید بوندسلیگا با وقفه 10 دقیقه‌ای مواجه شد زیرا هواداران توپ تنیس و سکه‌های تقلبی به درون زمین پرتاب کرده و به این شیوه اعتراضشان نسبت به تصویب قانون جدید در فوتبال آلمان را بار دیگر نشان دادند.

فوتبال آلمان به تازگی تصمیم گرفته اجازه سرمایه‌گذاری خارجی را به سرمایه‌گذاران بدهد تا لیگ از تک قطبی بودن یک دهه‌ای خارج شده و رقابت همچون لیگ برتر انگلیس افزایش یابد اما هواداران فوتبال در آلمان به عنوان صاحبان اصلی باشگاه‌ها به شدت این تصمیم را زیر سوال برده و اعتراضاتشان را نشان داده‌اند.

پیش از آغاز بازی، هواداران دورتموند بازی را با اختلال مواجه کرده بودند که در نهایت به لطف صحبت‌های امره چان با هواداران خشمگین، موقتاً ماجرا ختم به‌خیر شد اما پایان این دیدار، قرار نیست پایانی بر اعتراضات به تصویب چنین قانونی باشد.

در بوندس‌لیگای 2 دیدار هامبورگ و هانوفر با همین ماجرا مواجه شد و هواداران به دروازه‌ها قفل دوچرخه زده بودند تا به این شیوه برگزاری بازی تحت تاثیر قرار بگیرد. رئیس باشگاه هانوفر یکی از افرادی است که رای مثبت به تصویب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله صندوق‌های عربستانی داده و خشم هواداران افراطی فوتبال در این کشور، او را بیش از پیش تهدید می‌کند. صدالبته رئیس هانوفر تنها فرد نبوده و بیش از 66 درصد روسای باشگاه‌ها به طرح سرمایه‌گذاری خارجی رای مثبت داده‌اند.

این قرارداد به مدت 20 سال آینده اعتبار خواهد داشت و ارزش مالی آن 860 میلیون پوند تخمین زده می‌شود. در ماه ژانویه هم مصاف دورتموند و کلن با جنجال و اختلال مواجه شده بود زیرا هواداران توپ تنیس و شکلات‌های سکه‌‎ای در دقیقه 12 به زمین پرتاب می‌کردند تا نشانه‌ای بر مشارکت هواداران در باشگاه‌داری به‌عنوان «یار دوازدهم» باشد.

برچسب ها