Image
قطر همسایه کره میشود!

قطر همسایه کره میشود!

مدافع عنوان قهرمانی جام ملت ها در صورت پیروزی مقابل اردن به رکورد کره میرسد.

چیزی تا آغاز پنجاه‌ویکمین و آخرین بازی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است‌. جایی که قطرِ میزبان در ورزشگاه لوسیل پذیرای اردن خواهد بود. یک فینال غیرمنتظره بین ۲ تیمی که اصلا تصور نمی‌شد بتوانند تا این‌جا پیش‌روی کنند.

قطر، هفتمین میزبانی که فینالیست شد

تیم ملی فوتبال قطر به هفتمین میزبانی تبدیل شد که به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا می‌کند. پیش از این تیم‌های ایران (۱۹۷۶)، کویت (۱۹۸۰)، ژاپن (۱۹۹۲)، امارات (۱۹۹۶)، چین (۲۰۰۴) و استرالیا (۲۰۱۵) موفق به انجام این کار شده بودند که به جز امارات و چین، چهار تیم دیگر توانستند در دیدار پایانی نیز به برتری برسند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

قطر می‌خواد مثل ایران، عربستان و ژاپن شود

تیم ملی فوتبال قطر در صورت شکست دادن اردن می‌تواند برای دومین دوره متوالی جشن قهرمانی بگیرد و از عنوان خود دفاع کند. این افتخار پیش از این فقط برای سه تیم رخ داده است. تیم ملی فوتبال ایران حدفاصل سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ به سه قهرمانی متوالی دست یافت و رکورددار قهرمانی متوالی شد. تیم ملی عربستان پس از قهرمانی سال ۱۹۸۴، چهار سال بعد در خاک قطر با شکست کره‌جنوبی از عنوان نخست خود دفاع کردند. نهایتا ژاپن به دیگر تیمی تبدیل شد که توانست از قهرمانی‌اش محافظت کند. سامورایی آبی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ این کار بزرگ را انجام داد. حالا باید دید عنابی‌ها چه کار خواهند کرد.

قطر، همسایه جدید کره؟

قطر در صورت غلبه بر اردن به دومین عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دست پیدا می‌کند و اگر این‌طور شود آن‌ها در تعداد قهرمانی با کره‌جنوبی برابر می‌شوند. البته برتری اردن باعث می‌شود تا جوانمردان همسایه عنابی‌ها و چهار تیم دیگر می‌شوند.


برچسب ها