Image
جنگ جهانی سوم بخاطر مسی!

جنگ جهانی سوم بخاطر مسی!

دولت چین به دلیل عدم حضور مسی در دیدار های این کشور دست به اقدام های عجیبی زد!

مصدومیت لیونل مسی باعث شد تا این فوق‌ستاره نتواند در دیدار دوستانه با تیم منتخب لیگ هنگ کنگ در ترکیب حاضر باشد و واکنش‌ها نسبت به این اتفاق همچنان ادامه دارد. چنین رویدادی در آغاز باعث ناراحتی هواداران مسی شد و بسیاری از هواداران اعتقاد داشتند اینترمیامی از علاقه آنها سواستفاده کرده است. بکام در هنگام ارائه توضیحات هو شد و بیانیه رسمی مسی که سعی داشت اوضاع را آرام کند، کارساز نبود. دولت چین به میدان آمد و خسارت برای این اتفاق تعیین کرد اما چینی‌ها گویا هنوز آرام نشده‌اند و تبعات بازی نکردن مسی را با کینه‌ورزی نسبت به آرژانتین تلافی می‌کنند!

لغو بازی آرژانتین و نیجریه در چین

دولت چین بسیار از نبودن مسی ناراضی است و از هر تلاشی برای ضربه زدن و نشان دادن عدم رضایت خود استفاده می‌کند. در اولین حرکت آنها سودهای مالی حضور اینتر میامی در هنگ کنگ و چین را محدود کردند و سپس خواهان توضیحات کامل میامی و مسی شدند. اینتر میامی از اتفاق پیش آمده عذرخواهی وعهد کرد تا در موقعیتی دوباره رویدادی را برای جبران برنامه‌ریزی کند. مسی هم گفت از اتفاق رخ داده بسیار ناراحت شده اما این‌ها نتوانست دولت را راضی کند و اعتراض چین به نقاط دیگری رسیده است. در ماه آتی قرار بود دیداری دوستانه میان آرژانتین و نیجریه برگزار شود و این 2 کشور، چین را بهترین میزبان برای دیدار دوستانه خود دیده بودند. دولت چین با قبول درخواست این 2 تیم اجازه بازی دوستانه در کشورش را داد اما تغییر شرایط باعث شد بیانیه جدید از سمت مقامات چینی صادر شود. دولت چین در بیانیه جدید گفت: «به عنوان یک رویداد تجاری، تیم فوتبال آرژانتین مذاکراتی را با ما داشت و قرار شد در ماه مارس سال جاری، دیداری دوستانه در شهر هانگژو برگزار شود اما با توجه به دلایل شناخته شده فعلی، طبق اعلام مقامات ما شرایط برگزاری بازی دوستانه شکل نگرفته و بنابراین اعلام می‌کنیم تصمیم به لغو این دیدار در کشورمان گرفته‌ایم.»

یکی از مقامات آرژانتین در پاسخ به خبرنگاران گفت: «از تصمیم دولت چین در مورد دیدار دوستانه مطلع هستیم و موضوع اکنون برای ما بسیار حساس است. به دنبال مکان دیگری برای رویارویی با نیجریه هستیم و باید ببینیم در آینده چه خواهد شد.»

به نظر می‌رسد بازی نکردن مسی در هنگ کنگ به دلیل مصدومیت تبدیل به مشکلات بزرگ میان آرژانتین و چین شده و چینی‌ها می‌خواهند تلافی اتفاق پیش آمده را هم از آمریکایی‌ها و هم از آرژانتینی‌ها بگیرند. مشخص نیست روابط میان این 2 کشور پس از رفتارهای مقامات چینی چگونه خواهد شد اما احتمال پاسخ از سمت دولت آرژانتین وجود دارد.


برچسب ها