Image
عفیف در تیم های اروپایی

عفیف در تیم های اروپایی

اکرم عفیف پس از ثبت رکورد بیشترین پاس در تاریخ جام ملت‌های آسیا در سال 2019، به یک گلزن خطرناک در دوره کنونی این رقابت‌ها تبدیل شده است.

عفیف، وینگر تیم ملی قطر، 5 سال پیش با 10 پاس گل به رکوردی تاریخی در جام ملت‌های آسیا دست یافت و به تیم ملی قطر کمک کرد نیز که قهرمانی این رقابت‌ها در سال 2019 را به نام خود کسب کند.


اما در تورنمنت کنونی همه چیز وارونه شد و عفیف به یک گلزن خطرناک تبدیل شد که کمک زیادی به صعود قطر به فینال برای دومین بار متوالی کرد. او در چهار بازی موفق به گلزنی شد و تاکنون پنج گل به ثمر رسانده است.


عفیف 27 ساله در بازی با لبنان دو گل به ثمر رساند تا تیمش را با پیروزی 3-0 از زمین خارج کند. او همچنین تک گل تیمش مقابل تاجیکستان را وارد دروازه حریف کرد تا تیمش سه امتیاز بازی را کسب کند و سپس برابر فلسطین گلزنی کرد. او همچنین یکی از زیباترین گل‌های این مسابقات را در اواخر نیمه اول تقابل با ایران به ثمر رساند.

او اکنون قوی‌ترین کاندیدای جایزه بهترین بازیکن این دوره از جام ملت‌های آسیا است و تنها یک گل با ایمن حسین، مهاجم عراقی که هم اکنون بهترین گلزن مسابقات است، فاصله دارد.


عفیف در گفتگویی با ابراز ناراحتی از اینکه هیچکس قبل از مسابقات قطر را کاندیدای قهرمانی نمی‌دانست، گفت: از اینکه هیچ کس قبل از مسابقات ما را نامزد قهرمانی نکرد، غمگینم. این موضوع که هیچکس به تیم ما اعتماد نداشت، باعث ناراحتی من می‌شود.


   او در این گفتگو درباره سه شکست قطر در جام جهانی 2022 که باعث شد بدترین نتیجه تاریخ یک کشور میزبان ثبت شود نیز صحبت‌ کرد و گفت: در هر تورنمنتی که شرکت می‌کنیم، تلاش می‌کنیم از درس‌های تورنمنت‌های قبل بهره ببریم. کار ما در جام جهانی سخت بود، زیرا ما برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کردیم. اکنون در وضعیت بهتری قرار داریم، به خصوص که با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در دوره گذشته و حضور در جام جهانی در خاک خود تجربه زیادی اندوخته‌ایم.


عفیف از اعتماد مارکز لوپز که در آکادمی اسپایر دوحه نیز مربی او بوده است، برخوردار است. لوپز درباره این بازیکن می‌گوید: من در جوانی سرمربی اکرم بودم و در آن زمان می‌دانستم او بازیکن فوق العاده‌ای بود که می‌تواند تفاوت ایجاد کند. اکنون بسیار خوشحالم که پیشرفت سطح او را می‌بینم.


   عفیف در سال 2014 در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال AFC مورد توجه قرار گرفت و اولین بازی رسمی خود را برای تیم ملی بزرگسالان در زمان مربیگری دنیل کارنیو انجام داد. کارنیو، عفیف را در دیدار برابر بوتان در سال 2015 به میدان فرستاد و این بازیکن موفق شد در این مسابقه گلزنی کند.


او سه تجربه اروپایی با ویارئال، اسپورتینگ خیخون اسپانیا و یوپن بلژیک دارد و در سال 2018 نیز به جمع السد پیوست. عفیف درباره اینکه آیا دوست دارد یک روز به اروپا برگردد، گفت: دوست دارم در صورت امکان فردا در اروپا بازی کنم، اما نمی‌خواهم به آنجا بروم تا اسیر نیمکت ذخیره باشم. در این صورت بهتر است که در کشورم بمانم و بازی کنم.


البته شکی نیست که درخشش او در تورنمنت کنونی و احتمال کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقات ممکن است شانس او ​​را برای انتقال به اروپا افزایش دهد.

برچسب ها