Image
کلوپ دیگر نیازی به آرنولد در دفاع راست ندارد!

کلوپ دیگر نیازی به آرنولد در دفاع راست ندارد!

با شکوفا شدن یکی دیگر از استعداد های باشگاه لیورپول یعنی بردلی گفته میشود دیگر معادله های کلوپ برای بردن آرنولد به مرکز میدان حل شده است

بردلی پس از مصدومیت، چند بازی را از روی نیمکت تماشا کرد اما پس از آسیب‌دیدگی رسمی آرنولد به عضوی اصلی برای تیم تبدیل شد. جوان ایرلندی چند بازی اول را با اعتماد به نفس کمتری پای در میدان می‌گذاشت و در پست دفاع چپ بیشتر به کارهای دفاعی می‌پرداخت. تفاوت عملکرد کانر در بازی مقابل بورنموث و در جریان برد 4 بر صفر لیورپول آغاز شد. او اولین پاس‌گل خودش در فصل جاری و اولین پاس‌گل در جریان تجربه حضور در لیگ برتر را به هم‌تیمی خودش داد. این شروعی برای جذب بیشتر جرات در ساق‌هایش بود و دیدار مقابل نوریچ، جایی برای خودنمایی نام گرفت. او در مقابل نوریچ 2 پاس‌گل ثبت کرد و در جریان بازی شخصیتی همانند آرنولد در زمین داشت. به دلیل قابلیت برای بازی در پست بال راست در حمله‌ها شرکت می‌کرد و کمک بزرگی با ثبت 2 پاس‌گل برای تیمش شد.

کار فوق‌العاده بردلی به این نقطه ختم نشد و دیدار مقابل چلسی و سنگ محکی مانند استرلینگ، نگاه‌ها را به سمت خود چرخاند. بردلی در شب گذشته بهترین بازیکن زمین بود و با ثبت یک گل و 2 پاس گل، اصلی‌ترین دلیل برد قرمزها مقابل شیرهای لندنی نام گرفت. او همانند آرنولد هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی بهترین و بیشترین تاثیرگذاری را دارد و کلوپ برای ادامه فصل بین یک دوراهی بزرگ مانده است.

حل معادله یا انتخاب سخت؟

یکی از بزرگ‌ترین سوال‌های کارشناسان فنی و مربیان این است که بازیکن انگلیسی در پست دفاع راست و یا هافبک، عملکردی درخشان از خود نشان داده و مشخص نیست بهترین پست برای بازی‌ گرفتن از ترنت کدام منطقه خواهد بود؟ کلوپ تا فصل قبل از آرنولد در دفاع راست استفاده می‌کرد و ساوت‌گیت او را تبدیل به یک هافبک دفاعی یا مرکزی کرده بود. هر 2 مربی بهترین خروجی را از سبک بازی آرنولد می‌گرفتند و هیچ‌کس نمی‌توانست پستی را به پست دیگر ترجیح دهد. کلوپ در فصل جاری نوع تاکتیکش برای استفاده از آرنولد را کمی تغییر داد و آرنولد به هافبک تبدیل می‌شود. این اتفاق قدرت بیشتری به کلوپ در ترکیبش می‌داد اما بازهم این احساس وجود دارد شاید بشود بازدهی بیشتری از آرنولد گرفت.

شکوفا شدن استعدادی همانند بردلی، می‌تواند بزرگ‌ترین راه حل برای این حفره در تیم سرمربی آلمانی باشد و استفاده همزمان از هر 2 بازیکن به خوبی هرکدام از آنها را در یک پست تخصصی قدرتمند‌تر می‌کند. بردلی می‌تواند در پست دفاع راست قرار بگیرد و همزمان آرنولد در پست هافبک دفاعی در تیم مشغول بازی شود. در زمان فشار حمله رقیب، آنها می‌توانند در دفاع جمع شوند و دفاعی مستحکم بسازند و یا در حمله با یک یار هجومی بیشتر، فشاری بی‌امان به حریف وارد کنند.

با این حال این تنها حالت ممکن برای کلوپ نخواهد بود و مورد دیگر، درخشش بازیکنان دیگر است. درخشش هر کدام از هافبک‌ها می‌تواند کلوپ را وادار به انتخاب میان بردلی و آرنولد کند. شاید تصمیم کلوپ برای ترک لیورپول بسیار سخت بود و او ماه‌ها برای اعلام این تصمیم حرفش را چندین بار در دهان چرخانده بود. غیر از این تصمیم سخت که برای قرمزها دردناک بود با بازگشت آرنولد، کلوپ یک تصمیم سخت دیگر هم دارد و آن انتخاب میان این 2 بازیکن است. هر 2 در هر کاری بی‌نظیر هستند. انتخاب میان 2 بازیکن در دیدار شب گذشته هم رخ داد و کلوپ در دقیقه 68، 2 بازیکن را تعویض کرد.