Image
درآمد 70 میلیون یورویی رئال از حامی جدید

درآمد 70 میلیون یورویی رئال از حامی جدید

رئال مادرید برای اولین بار در تاریخ خودش نام دو حامی مالی را بر روی پیراهنش به نمایش خواهد آمد

برای اولین بار در تاریخ رئال مادرید قرار است نام ۲ حامی مالی روی پیراهن این تیم حک شود. البته این موضوع غیرمعمول نیست و تیم‌های دیگری هم این شیوه را به کار گرفته‌اند. نام «HP» ارزش تجاری رئال مادرید را بالاتر خواهد برد و درآمدزایی کهکشانی‌ها تنها از پیراهن تیم به رقم سالانه 250 میلیون یورو می‌رسد. آدیداس سالانه 117.6 میلیون یورو و «Fly Emirates» سالانه 70 میلیون یورو به رئال مادرید پرداخت می‌کنند و حالا «HP» هم 70 میلیون یورو به این ارقام خواهد افزود تا بهترین رکورد درآمدزایی رئالی‌ها از پیراهن تیم به ثبت برسد. شرکت هواپیمایی «Fly Emirates» تا سال 2026 با رئال مادرید قرارداد دارد و به نظر می‌رسد در صورت تمدید قرارداد مبلغ پیشنهادی خود را افزایش دهد که باعث بالاتر رفتن درآمد فعلی کهکشانی‌ها می‌شود. رئالی‌ها با قرارداد جدید خود با «HP» بیشترین درآمد را از پیراهن خود بین تیم‌های اروپایی دارند.

درآمدزایی از سانتیاگوبرنابئو

علاوه بر پیراهن و حامیان مالی، رئال مادرید از نسخه جدید سانتیاگوبرنابئو هم درآمد هنگفتی خواهد داشت. رسانه «آس» با انتشار مطلبی اختصاصی در این مورد نوشت: «رئال مادرید از قراردادها و امکانات مختلف ایجاد شده به وسیله نسخه جدید سانتیاگوبرنابئو در هر سال درآمدی در حدود یک میلیارد یورو خواهد داشت! این مبلغ اجازه خواهد داد رئالی‌ها در جدال سخت با باشگاه- دولت‌های نفتی و صنعتی، زنده مانده و در بازار حرف برای گفتن داشته باشد.» با وجود اینکه رئال مادرید یک باشگاه خصوصی نیست در شرایط اقتصادی سخت حاکم بر فوتبال در دوران «پساکرونا» موفق شد در سال 2023 لقب ارزشمندترین باشگاه دنیا را از آن خود کند. رئالی ها طی سال‌های مدیریت فلورنتینو پرس همواره یکی از باثبات‌ترین و پردرآمدترین باشگاه‌های دنیا از نظر اقتصادی بوده‌اند.

قرارداد رئال مادرید و «HP» فردا به طور رسمی رونمایی می‌شود و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده نام این شرکت چندملیتی روی یکی از آستین های پیراهن رئال مادرید دیده شود.