Image
میتوانستیم دقیقه 70‌ کار سوریه را تمام کنیم

میتوانستیم دقیقه 70‌ کار سوریه را تمام کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ‌دوربین حاضر شد و به سوالات خبرنگاران در کنفرانس قبل از بازی با ژاپن حاضر شد .

۸۰ میلیون دنبال نتیجه تیم‌ملی هستند پس باید نوع بازی و رفتار ما به خاطر دل ۸۰ میلیون باشند. همه انسان‌ها تیم ملی‌شان را دوست دارند. ما به مسائل دیگر کار نداریم و به همین دلیل بازیکن باید بداند که با تمام وجود برای ۸۰ میلیون نفر بازی کند».

این بازیکنان وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند

قلعه‌نویی با بیان خاطره‌ای از علی دایی صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: «یک خاطره بگویم که در بازی با بحرین در هیروشیما، من اولین نفر به بالای سر علی دایی رسیدم. او ۷۰ دقیقه با طحال پاره بازی کرد. این بازیکنان وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند. ما باید این عرق و تعصب را نسبت به مردم و کشورمان داشته باشیم. جالب است که بدانید احسان حاج صفی کتفش قبل از بازی گرفته بود. پس این پیراهن برای ۸۰ میلیون ایرانی است».

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به مصدومیت احسان حاج‌صفی پیش از دیدار با سوریه گفت: «آن روز (بازی سوریه) از نظر فنی بازیکنان بزرگ من می‌توانستند تا دقیقه ۷۰ بازی را تمام کنند. تجزیه و تحلیل این صحبت‌ها برعهده کسی است که می‌خواهد راجع به آن تجزیه و تحلیل انجام دهد. فقط دو بازیکن ما (حاج صفی و رضاییان) زحمت نکشیدند بلکه کلیه بازیکنان ما زحمت کشیدند. من احسان حاج صفی را به خاطر شرایط سنی بالاترش گفتم وگرنه همه بازیکنانم در این سطح بودند».

حیف است که یکی از این دو تیم حذف شوند

علیرضا بیرانوند هم در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ژاپن گفت: «خوشحالم که خیلی از رسانه‌های کشورهای مختلف اینجا هستند که نشان دهنده بزرگی بازی فرداست. همانطور که آقای قلعه‌نویی گفتند، بازی می‌توانست در فینال باشد و حیف است که یکی از این دو تیم حذف شوند. ژاپن نشان داده که پیشرفت کرده و بازیکنان بزرگی دارد که در تمام تیم‌های مطرح دنیا بازی می‌کنند. ما برای موفقیت به اینجا آمدیم و می‌خواهیم اتفاق مهمی برای مردممان رقم بزنیم. این برای دومین بار است که در مرحله حذفی به ژاپن برمی‌خوریم. در بازی قبلی باختیم و فردا بازی سختی مقابل آن‌ها داریم».

بیرانوند با اشاره به فشردگی رقابت‌ها توضیح داد: «ما زمان کمی برای ریکاوری داشتیم و به آن ۷۲ ساعت قانونی نرسیدیم ولی با کادر فنی و پزشکی خوبی که داریم به خوبی ریکاوری کردیم و آماده بازی فردا هستیم. فردا دعای 90-80 میلیون ایرانی پشت سر ماست و می‌خواهیم کاری کنیم که دل مردم شاد شود. ذشته‌ها گذشته است. ما فردا بازی مهمی داریم و این ریکاوری که باید انجام دهیم به بازیکنان ایران برمی‌گردد. ما باید ذهن‌مان را آماده کنیم. ما بازیکنان بزرگی داریم که ذهن قوی‌ای دارند و می‌توانیم با آمادگی در بازی فردا حاضر شویم. سخت است خصوصا اینکه بازی قبلی ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم و شما این موضوع را در بدن بازیکنان دیدید. این موضوع سخت است اما ذهن ما می‌تواند کمک کند. من امروز زمانی که بازیکنان را دیدم، آماده بازی فردا بودند».

برچسب ها