Image
آیا باخت اردن تبانی بود؟

آیا باخت اردن تبانی بود؟

سرمربی تیم ملی اردن از از اتهامات در مورد تبانی در باخت شک برانگیز پرده برداشت.

تیم ملی اردن در اولین دیدار خود در مرحله گروهی مالزی را شکست داد و سپس برابر کره جنوبی به تساوی 2-2 رسید اما در دیدار آخر برابر بحرین شکست خورد تا سرمربی این تیم با وجود صعود به دور حذفی مورد انتقاد هواداران فوتبال در این کشور قرار بگیرد.

حسین عموته در مصاحبه‌ای با روزنامه الوطن به این شایعه که اردن در بازی بحرین عمدا شکست خورده از رویارویی با ژاپن در مرحله جلوگیری کند و به مصاف عراق بروند، واکنش نشان داد. او در این مصاحبه گفت که با تیم ملی سخت کار می‌کند و بهترین روش‌های تمرینی را دنبال می‌کند تا اثری مثبت از خود بر جای بگذارد.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

چرا تیم ملی اردن در آخرین باز‌وی خود مقابل بحرین به وضوح افت کرد؟

من فکر می‌کنم دلیل باخت به تیم ملی بحرین ناتوانی بازیکنان در خلق موقعیت و تهدید دروازه حریف است.

چقدر از عملکرد تیم در این بازی راضی هستید؟

صادقانه بگویم، عملکرد در این مسابقه چندان بلندپروازانه نبود، زیرا بازیکنان حاضر در بازی عملکرد لازم را ارائه نکردند. ما به تعداد زیادی از بازیکنان تعویضی فرصت دادیم که در غیاب یک تعدادی از بازیکنان کلیدی باید روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شد.

چرا از بازیکنان اصلی استفاده نکردید؟

دغدغه من حفظ تیم بود، چرا که 4 بازیکن کارت زرد داشتند: یزان العرب و احسان الحداد در دفاع، نذر الرشدان در هافبک و موسی التعمری در حمله. همچنین محمود مرضی مصدوم بود و ترجیح دادیم به تو استراحت بدهیم. آنها در بازی شرکت نکردند و به بازیکنان نیمکت‌نشین فرصت دادیم تا آنها را برای مرحله بعد آماده کنیم.

آیا باخت شما طبیعی بود؟

باختیم اما باخت مهمی نبود. در دور بعد با همه نیرویی کا داریم، با حریف مقابله می‌کنیم و تلاش می‌کنیم انشاالله بهترین کار را انجام دهیم.

شما درباره اینکه بهترین نتیجه برای تیم‌تان چیست، با بازیکنان صحبت کرده بودید؟

نه، من اصلا به بازیکنان نگفتم که برای باخت بازی کنند. من کلاهبردار نیستم!

از رویارویی با ژاپن می‌ترسیدید؟

با تمام احترامی که برای ژاپن و همه تیم‌ها قائلم، از هیچکس نمی‌ترسم. ما مربی هستیم و باید برای رویارویی همه حریفان حاضر باشیم. مهم در دور بعد این است که طبق نیاز و با روحیه عالی عمل کنیم و از نظر ذهنی و تاکتیکی در شرایط خوبی قرار داشته باشیم.

آیا فشاری که در معرض آن قرار گرفته‌اید، از نظر روانی روی شما تأثیر می‌گذارد؟

اجازه بدهید یک نکته مهم را بگویم. من فوتبالم را پشت سر گذاشته‌ام و رزومه‌ام پر از قهرمانی است. به مرحله‌ای از زندگی و تجربه رسیده‌ام که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم. من شهرت و احترام همه را به دست آوردم و در حال حاضر هرکسی که از من انتقاد می‌کند، فوتبال را نمی‌فهمد زیرا دلایل نتایج منفی فقط بر عهده مربی نیست، بلکه یک سیستم فوتبال یکپارچه وجود دارد که باید با هم خوب کار کنند.

نمی‌ترسی با هر لغزشی هجمه‌ها به تو زیاد شود؟

الحمدلله همه چیز برای من عادی است و من یکی از مربیان کوشا هستم، پس سخت کار می‌کنم و با دل و احساسم تمرین می‌کنم. به میزان لازم و به خودم اعتماد دارم و ارزش خودم را به خوبی می‌دانم.

آیا فکر می‌کنی عملکرد مقابل مالزی و کره پاسخی به کسانی بود که قبل از مسابقات به تیم شک داشتند؟

امیدوار بودم که این بازی‌ها واقعاً به شکاکان پاسخ دهد، اما برای من چیزی که به دنبال آن هستم این است که تغییر تیمی که او مسئولیتش را بر عهده دارم، عمیق باشد. با وجود سطوحی که ما ارائه کرده‌ایم، محدودیت‌های دیگری هم وجود دارد که به تیم کمکی نمی‌کند، سرعت لیگ بسیار کند است و برخی از بازیکنانی که در ترکیب یا لیست همراه ما هستند، در باشگاه خود فیکس نیستند و روی نیمکت یا خارج از فهرست می‌نشینند و حتی زمانی که به‌عنوان بازیکن فیکس بازی می‌کنند، سطح آنها برای بازی با تیم بالا نمی‌رود.

اما موسی التعمری، یکی از برجسته‌ترین ستاره‌های اروپا را دارید.

التعمری تنها بازیکن اروپاست اما این کافی نیست، بلکه باید بازیکنان زیادی صادر شود تا در اروپا حرفه‌ای شوند و کار عمیق‌تری با باشگاه‌ها انجام شود تا بازیکنان بهتر آماده شوند، مثل کره و ژاپن چون بازیکنان برجسته‌ای در لیگ‌های بزرگ اروپایی دارند.

پس پیام شما چیست؟

اگر تیمی بخواهد خودش را توسعه دهد، باید با بازیکنان جوان کار کند و نسل جدیدی را آماده کند تا بتوانند در اروپا حرفه‌ای شود و در سطوح بهتری رقابت کند که به نفع تیم خواهد بود.

میزبانی قطر در جام ملت‌های آسیا 2023 را تاکنون چگونه می‌بینید؟

به کمیته برگزاری مسابقات، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قطر برای این میزبانی و این سطح فوق‌العاده از نظر پذیرایی، زیرساخت‌ها، ورزشگاه‌ها، حمل و نقل، زمین‌های تمرینی و مسابقات تبریک می‌گویم. این کشور همیشه در میزبانی رویدادهای ورزشی و تورنمنت‌های بزرگ، چه در فوتبال، چه در هندبال، چه بسکتبال، دو و میدانی، یا اتومبیل‌رانی پیشگام است.

برچسب ها