Image
فلسطین، رقیب اول ایران

فلسطین، رقیب اول ایران

ایران، جام ملت‌ها را با بازی مقابل فلسطین افتتحاح می‌کند.

رقیبی که تاریخچه رویارویی‌هایش با ما، نشان می‌دهد اصلا آسان و دست و پا بسته نیست. تیم ملی در ۶ مصافش با آنها، نباخته ولی فقط در ۳ بازی توانسته برنده شود. ۲ تا از این ۳ برد هم در آزادی رقم خورده است. ۱۶ گل زده و ۴ گل خورده در کارنامه رویارویی‌های دو تیم ثبت شده است. نیمی از گلهای فلسطین بعد از دقیقه ۹۰ وارد دروازه تیم ملی و در هر دو مرتبه هم، بردمان تبدیل به مساوی شده است.

 از میان بازیکنان فعلی تیم ملی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد سابقه زدن گل به فلسطین را دارند و جالب اینکه گل هر دو نفر در دقیقه ۵۰ زده شده است. ۷ تا از ۱۶ گل‌مان به فلسطین در بازه زمانی دقیقه ۵۰ تا ۶۰ به ثمر رسیده است.

۱- اولین رویارویی‌مان با فلسطین مربوط است به سال ۲۰۰۰ در مرحله گروهی بازیهای غرب آسیا. تیم ملی با گل دقیقه ۵۳ علی سامره از رقیبش جلو بود ولی دقیقه ۲+۹۰، گل مساوی را در امان خوردیم و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

۲- ۲ سال بعد در کویت برابر فلسطین قرار گرفتیم و این بار ما، از شکست فرار کردیم. تیم ملی با گل دقیقه ۹ محسن بیاتی‌نیا از رقیب جلو افتاد اما فلسطین با گلزنی در دقایق ۳۰ و ۷۴ بازی را به سود خودش کرد. اخراج حسین کعبی در دقیقه ۵۸ هم مزید علت شده بود. درنهایت اما گل دقیقه ۸۹ رضا عنایتی به کمک‌مان آمد و بازی را مساوی کرد.

۳- و بالاخره رونمایی از اولین برد. تیم ملی در مرحله گروهی بازیهای غرب آسیا در سال ۲۰۰۷ و در امان برابر فلسطین قرار گرفت و ۲ صفر برنده شد. در این بازی، میلاد میداودی دقیقه ۵۴ و مهدی رجب‌زاده دقیقه ۸۵ گل زدند.

۴- سال ۲۰۰۸ میزبانی بازیهای غرب آسیا به ایران سپرده شده بود. تیم ملی در ورزشگاه آزادی برابر فلسطین قرار گرفت و با ۳ گل برنده شد. کیانوش رحمتی دقیقه ۲۰ از روی نقطه پنالتی، غلامرضا رضایی دقیقه ۳۹ و جلال رافخایی در دقیقه ۸۷ برای‌مان گل زدند. کیانوش رحمتی در دقیقه ۷۶ از زمین اخراج شد.

۵- پرگل‌ترین بردمان برابر فلسطین در یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۱ رقم خورد. تیم ملی در این بازی ۷ گل زد و توانست کلین‌شیت کند. محمد قاضی در دقیقه ۴۵، کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۵۰، جواد نکونام از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۵۵، پژمان منتظری دقیقه ۵۹، پژمان نوری دقیقه ۷۰ و جواد کاظمیان در دقایق ۵۸ و ۹۰ گل زدند که دومی از روی نقطه پنالتی بود. در این بازی و ظرف ۹ دقیقه توانستیم ۴ بار دروازه رقیب را باز کنیم.

۶- یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۸، آخرین رویارویی‌مان با فلسطین قبل از افتتاحیه جام ملتهای این دوره است. تیم کی‌روش در قطر برابر این رقیب قرار گرفت و نتوانست برنده شود. مهدی طارمی دقیقه ۵۰ برای تیم ملی گل زد ولی فلسطین دقیقه ۱+۹۰ توانست گل مساوی را بزند.

برچسب ها