Image
آیا طلسم میزبان میشکند؟

آیا طلسم میزبان میشکند؟

تیم ملی قطر و لبنان امشب نخستین بازی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را برابر یکدیگر انجام خواهند داد

از ساعاتی دیگر در پایتخت کشور قطر، در ورزشگاه لوسیل قرار است افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود و 24 تیم در این رقابت حساس حضور خواهند داشت تا با یکدیگر رقابت کنند. در بازی افتتاحیه قرار است لبنان به مصاف تیم کلی قطر برود و این در حالی است که هواداران تیم ملی لبنان 20 هزار نفر تخمین زده می‌شوند.

لبنانی‌ها قصد دارد با حضور در ورزشگاه لوسیل از تیمشان حمایت کنند تا نتیجه قابل قبولی برابر مدافع عنوان قهرمانی و میزبان این مسابقات بگیرند. از طرفی طلسم میزبان مسابقات که از سال 1984 ادامه دارد، عاملی است تا لبنانی‌ها را به نتیجه گرفتن برابر تیم ملی قطر امیدوار می‌کند.

از سال 1984 که سنگاپور به عنوان میزبان در بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا، موفق به شکست دادن تیم ملی هند شد، طلسمی ادامه‌دار میزبان بازی افتتاحیه را دچار مشکل کرده تا جایی که در طی این مدت تنها استرالیا بوده که در سال 2015 موفق به شکست دادن حریف خود شده است. در طی این مدت نتایج عجیبی به دست آمده و تیم‌هایی که انتظار نتیجه گرفتن از آنها نبوده موفق به امتیاز گرفتن از میزبان شدند.

لبنان خودش در سال 2000 در نخستین حضور خودش در جام ملت‌های آسیا میزبان بود که ابتدا برابر تیم ملی کشورمان ایران با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و پس از آن برابر عراق و تایلند موفق شد. پس از آن خبری از لبنان در ادوار این تورنمنت نبود تا اینکه در سال 2019، تیم ملی لبنان در نخستین بازی خودش در این تورنمنت به مصاف تیم ملی قطر رفت که آنجا بسام الراوی و معز علی با دو گل این تیم را شکست دادند. پس از آن لبنان در بازی دوم خودش با دو گل برابر عربستان به زانو درآمد، اما آخرین بازی خود را برابر کره شمالی با پیروزی 4 بر یک نتیجه‌ای شیرین را به دست آورد. حال باید دید آیا نتیجه دیدار سال 2019 بین این دو تیم تکرار می‌شود یا قرار است شاهد خلق شگفتی برابر تیم میزبان باشیم.

برچسب ها